Elise Lincker, Elisabeth Olamisan, Theodora Pazakou, Michèle Gouiffès, Camille Guinaudeau, et al.. Accessibilité visuelle et éducation inclusive : Étude préliminaire sur la génération de textes alternatifs. 20e Conférence en Recherche d’Information et Applications (CORIA) 32ème Conférence sur le Traitement Automatique des Langues Naturelles (TALN) 27ème Rencontre des Étudiants Chercheurs en Informatique pour le Traitement Automatique des Langues (RECITAL) Les 18e Rencontres Jeunes Chercheurs en RI (RJCRI), 2025, Marseille, France. pp.1-9. ⟨hal-05329751⟩
Behnoosh Mohammadzadeh. Construction of Model Behavior by Novices through Interaction with Machine Learning. Human-Computer Interaction [cs.HC]. Université Paris-Saclay, 2025. English. ⟨NNT : 2025UPASG060⟩. ⟨tel-05326181⟩
Nathalie Delprat. Élaboration d'une démarche artscience : prétextes, tentatives et questions. Philipppe Varin; Jean-Louis Martinand; Eric Triquet. Les journées de Chamonix : 30 ans de rencontres internationales pour l'éducation et la culture scientifique et technique., ENS Cachan, ACECSI, 597 p., 2009. ⟨hal-05299273⟩
Alexis Le Besnerais. The Role of Predictive Processes in Individual and Social Agency and their Effect on Perception. Cognitive Sciences. Université Paris-Saclay, 2025. English. ⟨NNT : 2025UPASG016⟩. ⟨tel-05304299⟩
Yacine Bellik, Celine Clavel. MS-EXPLORER: Multimodal Spatial Access to Information for Visually Impaired People. Technology for Inclusion and Participation for All: Recent Achievements and Future DirectionsMavrou Directions, 18th International Conference, AAATE 2025, Association for the Advancement of Assistive Technology in Europe (AAATE), Sep 2025, Nicosia, Cyprus. pp.457-464, ⟨10.1007/978-3-032-01628-7_54⟩. ⟨hal-05239340⟩
Ludovic Saint-Bauzel, Claudia S. Bianchini, Ouriel Grynszpan, Bruno Berberian. Compte-rendu de fin de projet - Projet ANR 20-CE33-0012 LEXIKHUM. Sorbonne Université (ISIR); Université de Poitiers (FoReLLIS); Université Paris Saclay (LSN); ONERA (DTIS). 2025, pp.1-23. ⟨hal-05236503⟩