Musique, musicologie et arts de la scène

Affichage des résultats 1 à 12 sur 93 au total

Musique, musicologie et arts de la scène : 1 à 12 sur 93 au total

  • Chapitre d'ouvrage

    Christian Jacquemin, Georges Gagneré. Image de synthèse temps réel pour la performance augmentée dans le spectacle vivant. Une interface de conception et de contrôle à base de calques physiques. Imad Saleh; Djeff Regottaz. Interfaces numériques, Hermès, pp.135-152, 2007, Information, hypermédias et communication, 978-2-7462-1695-2. ⟨hal-04580389⟩

    Année de publication

    Disponible en libre accès

  • Article dans une revue

    Christian Jacquemin, Georges Gagneré. Revisiting the layer/mask paradigm for augmented scenery. International Journal of Performance Arts and Digital Media, 2007, 2 (3), pp.237-257. ⟨10.1386/padm.2.3.237_1⟩. ⟨hal-04580358⟩

    Année de publication

    Disponible en libre accès

  • Communication dans un congrès

    Christian Jacquemin, Georges Gagneré, Benoît Lahoz. Shedding light on shadow : Real-time interactive artworks based on cast shadows or silhouettes. MM '11: ACM Multimedia Conference, Nov 2011, Scottsdale Arizona USA, United States. pp.173-182, ⟨10.1145/2072298.2072322⟩. ⟨hal-04553628⟩

    Année de publication

    Disponible en libre accès

  • Rapport

    Wai Kit Chan, Georges Gagneré. TLLSLO - Toute La Lumière Sur L'ombre - 2009-10 : Les configurations du dispositif. LIMSI-CNRS. 2010. ⟨hal-04540836⟩

    Année de publication

    Disponible en libre accès

  • Chapitre d'ouvrage

    Valentin Bauer, Dimitri Soudoplatoff, Leonard Menon, Amandine Pras. Binaural Headphone Monitoring to Enhance Musicians’ Immersion in Performance. Advances in Fundamental and Applied Research on Spatial Audio, IntechOpen, 2022, 978-1-83969-006-8. ⟨10.5772/intechopen.104845⟩. ⟨hal-04447847⟩

    VENISE

    Année de publication

    Disponible en libre accès

  • Thèse

    Shu-Yuan Hsueh. Conceptualizing Creative Styles in Technology-Mediated Artistic Practices. Human-Computer Interaction [cs.HC]. Université Paris-Saclay, 2020. English. ⟨NNT : 2020UPASG055⟩. ⟨tel-03629403⟩

    EX-SITU

    Année de publication

    Disponible en libre accès

  • Article dans une revue

    Albert Rilliard, Christophe d'Alessandro, Marc Evrard. Paradigmatic variation of vowels in expressive speech: Acoustic description and dimensional analysis. Journal of the Acoustical Society of America, 2018, 143 (1), pp.109-122. ⟨10.1121/1.5018433⟩. ⟨hal-01914497⟩

    STL

    Année de publication

    Disponible en libre accès

  • Communication dans un congrès

    Victor Paredes, Frédéric Bevilacqua, Jules Françoise. Polyspring : a Python Toolbox to Manipulate 2-D Sound Database Representations. Sound Music Computing, KMH Royal College of Music; KTH Royal Institute of Technology, Jun 2023, Stockholm, Sweden. ⟨10.5281/zenodo.8399016⟩. ⟨hal-04195875⟩

    AMI

    Année de publication

    Disponible en libre accès

  • Article dans une revue

    Christian Jacquemin, Rami Ajaj, Sylvain Le Beux, Christophe d'Alessandro, Markus Noisternig, et al.. Organ augmented reality: audio-graphical augmentation of a classical instrument. International journal of creative Interfaces and Computer Graphics, 2010, 1 (2), pp.51-66. ⟨hal-01712496⟩

    Année de publication

  • Communication dans un congrès

    Olivier Perrotin, Christophe d'Alessandro. Vocal effort modification for singing synthesis. Annual Conference of the International Speech Communication Association (INTERSPEECH 2016), Sep 2016, San Francisco, United States. pp.1235-1239, ⟨10.21437/Interspeech.2016-1096⟩. ⟨hal-01712564⟩

    Année de publication

    Disponible en libre accès

  • Article dans une revue

    Olivier Perrotin, Christophe d'Alessandro. Seeing, listening, drawing: interferences between sensorimotor modalities in the use of a tablet musical interface. ACM Transactions on Applied Perception, 2016, 14 (2), pp.1 - 19. ⟨10.1145/2990501⟩. ⟨hal-01672241⟩

    Année de publication

    Disponible en libre accès

  • Communication dans un congrès

    Samuel Delalez, Christophe d'Alessandro. Adjusting the Frame: Biphasic Performative Control of Speech Rhythm. Proceedings of Interspeech 2017, Aug 2017, Stockholm, Sweden. pp.864-868. ⟨hal-01672232⟩

    Année de publication

    Disponible en libre accès